HTML

Osudy dobré studentky Švejkyně

Švejkyně, a derék diáklány kalandjai a prágai ösztöndíj és a Poděbrady-i nyári egyetem idején - álnaív szituációs webregény a Magyar Ösztöndíj Bizottság támogatásával (és a jólmegérdemelt francia nyaralás) /// The Fateful Adventures of the Good Student Švejkyně During the Scholarship in Prague and the Summer University in Poděbrady (Topped with a Well Earned French Holiday)

Friss topikok

2010.07.14. 17:04 Švejkyně

Huszonhatodik fejezet, melyben megérkeznek Poděbrady-ba

Azért nem írtam már másfél hete, mert egyszerűen nem volt időm rá. Iszonyú jól érzem magam, alig van egy perc szabadidőm, s ha van is, azt inkább alvással töltöm, h legyen energiám az újabb élményekre. Nagy vonalakban: egy csodálatos kis fürdővárosban vagyok, Poděbrady várában van a nyáriegyetem, bekerültem a legjobb csoportba, jófej emberekkel vagyok körülvéve, a szállás is kitűnő (kétágyas szobák saját fürdővel), és a tetejébe még étkezési jegyeket is kaptunk, így egyrészt nem fogok éhen halni, másrészt pedig napi kétszer étteremben ehetek. Ellennék még itt egy darabig.

 

A Podebrady-i vár, egyetemünk / The castle of Podebrady, our uni

Csak hatvanan vagyunk, és már az első napon nagyon jó hangulat kerekedett, nagyjából kialakultak a csoportok, amik amúgy egyáltalán nem szeparáltak, és egy kisvárosban amúgy is mindig összefutnak az emberek. Én nagyjából a britekkel meg a franciákkal lógok, de ezen kívül nagyobb mennyiségben vannak németek, oroszok, argentínok, lettek, elvétve pedig olasz, spanyol, türkmén, ukrán, belga, svéd, lengyel, szlovén, koszovói, amerikai, meg persze mi ketten magyarok.

Egy szlavistának külön élmény, hogy a négy német 75%-a valójában szorb. Még sosem láttam szorbokat, és igazából nem is hittem el, h valóban léteznek, de nekik ez tényleg az anyanyelvük. Ez természetesen nem akadályozza őket abban, h érthetetlen germán akcentusuk legyen és az idegen nyelven való kommunikálás közben is also-val kössék össze a tagmondatokat.

Hétvégén csoportos kirándulás keretében ellátogattunk Karlštejnbe megnézni Negyedikkároly legfontosabb kastélyát és Velká Amerikát (nagy amerika), ami egy különleges szépségű bányató (a cseh Kőbánya), mint a képen is látható. Sajnos fürdésre nem volt idő, de azért a lubickoló embereket lefényképezhettük.

Karlstejn

Velká Amerika / Great Amerika quarry

Fürdőzők a bányatóban / Zooming on the swimmers

Két másik mindenképpen említésre méltó esemény a prágai látogatásunk, ahol az Egyetem legrégebbi épületében, a Karolinumban vezettek minket körbe, és a Díszteremben köszöntött minket a rektor, a másik pedig az ismerkedős est/buli volt a vár kertjében DJ-vel, pezsgővel, tánccal.

Szólj hozzá!

Címkék: szocio egyetem kolesz első napok


A bejegyzés trackback címe:

https://svejkyne.blog.hu/api/trackback/id/tr182151716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása