HTML

Osudy dobré studentky Švejkyně

Švejkyně, a derék diáklány kalandjai a prágai ösztöndíj és a Poděbrady-i nyári egyetem idején - álnaív szituációs webregény a Magyar Ösztöndíj Bizottság támogatásával (és a jólmegérdemelt francia nyaralás) /// The Fateful Adventures of the Good Student Švejkyně During the Scholarship in Prague and the Summer University in Poděbrady (Topped with a Well Earned French Holiday)

Friss topikok

2010.08.18. 12:29 Švejkyně

Harminchetedik fejezet, melyben megkezdik nagypolgári nyaraló életüket

A reggeli thé és café elfogyasztásának színhelye

Tehát meg is kezdtük nagypolgári nyaraló életünket. Először is minden reggelt azzal indítottunk, h kiültünk a ház elé az öbölt és az árapályt figyelni (tidespotting). Ezen a részen különösen mozgalmas az élet, mert a kikötőből pont itt futnak ki a halász-, turista-, és magánhajók a nyílt vizekre. A parton különben is órákat lehet eltölteni a sziklák közt maradt kisebb tengerszemek és pocsolyák élővilágát vizsgálva. Charles örökbefogadott egy osztrigát, amit minden nap kétszer, apálykor meglátogattunk. Szerinte szépen növekedett. Ez a kiszámítható vízmozgás valahogy egy természetes ritmust ad az ember életének.

Minden nap fél 1-kor ebéd a teraszon. L’apéritifként bor; entrée kis palacsintaszerű tésztakorongok különféle halpástétomokkal; majd saláta, ami a legtöbb esetben egyféle zöldség (zöldbab, répa, cékla) balzsamecetes-mustáros-olívaolajos öntettel; ezután a főétel; majd fromage; végezetül pedig gyümölcs. Bármire szükségünk van az asztalon, nem nyúlunk érte, hanem megkérünk egy, az objektumhoz közelebb elhelyezkedő asztaltársat, hogy nyújtsa át nekünk, konyharu serviette-t terítünk az ölünkbe, és olyan vitatémák kerülnek elő, mint Tin Tin hatása a kisgyermekek későbbi politikai világképére.

Loctudy-ben igazából nem sok mindent lehet csinálni a pihenésen kívül, de próbáltunk aktivitással kompenzálni. Például gyalog visszasétáltunk a közeli városkából, Pont-l’Abbé-ból (ponabé) három óra alatt a vízparton, elbicikliztünk más városokba, a kikötőben nézegettük a régi halászhajókat, elmentünk a pékségbe friss bagette-ért, élveztük az angliaihoz hasonló bretagne-i klímát, térdig bemerészkedtem az óceánba (17°C!), aztán inkább kipróbáltuk a zsáküzít, éjjel meg a csillagképeket tanulmányoztuk az iphone-on található csillagkép-tanulmányozó segítségével (ez az első alkalmazás, amit értelmesnek találok). Ezeken kívül még egy nagyon érdekes dolog történt, mégpedig egy katicabogár-invázió. Mászott már rajtatok egyszerre 27 katicabogár?

Világítótorony Loctudy-nél

Bretagne London Greenwichtől, vagyis a GMT +0-tól sokkal nyugatabbra fekszik, viszont francia idő szerint a +1 időzónában van, így nyáron este 10-kor még a nappali világosságot élvezhetjük

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.