HTML

Osudy dobré studentky Švejkyně

Švejkyně, a derék diáklány kalandjai a prágai ösztöndíj és a Poděbrady-i nyári egyetem idején - álnaív szituációs webregény a Magyar Ösztöndíj Bizottság támogatásával (és a jólmegérdemelt francia nyaralás) /// The Fateful Adventures of the Good Student Švejkyně During the Scholarship in Prague and the Summer University in Poděbrady (Topped with a Well Earned French Holiday)

Friss topikok

2010.07.28. 18:20 Švejkyně

Huszonkilencedik fejezet, melyben magyar sikerek születnek a multikulturális esten

Ezúttal a multikulturális estről szeretnék beszámolni, melyen mi magyarok különösen jól szerepeltünk.  Minden nemzetnek készülnie kellett valamivel, amivel bemutatja a kultúráját. Mindez négy órában egy kicsit soknak tűnik, de minden várakozásomat meghaladóan érdekfeszítő és szórakoztató volt.

Egy kis ízelítő: az argentínok vicces „Tudtad-e, hogy Argentína…?” kvízzel készültek; a lettektől megtudtuk, h imádnak énekelni, és többezerfős hangversenyeket szoktak szervezni; az ukránok szép tájaikból nyújtottak ízelítőt; az oroszok táncot mutattak be; az angolok nagyon angolok voltak, bemutatták a fish and chipset és a cidert, és ez mindenkinek nagyon tetszett; a mongol fiú a nemzeti zászló (szerencsére pont volt nála mongol zászló) szimbólumrendszerét ismertette; a franciák a youtuberól mutattak be egy vicces videót; a svédektől megtudtuk, hogy ugyanannyian vannak mint a csehek (tízmillióan), de egy ötször nagyobb területű országban; a németek kvízét pedig az összes nemzet közül mi nyertük meg Annával. Valahogy mindketten presztízskérdésnek tartottuk, hogy mi legyünk a legokosabbak, és nem csalódtunk magunkban, jutalmunk egy üveg bor.

Magunkat utoljára hagytam, Anna fejéből pattant ki az ötlet, h tanítsunk magyar táncot, amit bőszen támogattam, azzal a halk megjegyzéssel, h nem tudok néptáncolni. Szerencsére legalább azzal hozzájárulhattam a sikerhez, h leszedtem a videót youtube-ról, amit aztán zeneként szolgáltattunk a tánchoz, és a többiekkel együtt tanultam meg az ördög útját. Utána egy csomóan odajöttek, h milyen jó volt.

Sőt, még egy személyes szerencse ért, az argentínok a kvíz végén egy cd-t, mivel elosztani nem lehet, bedobtak a közönség soraiba, ami az előttem ülő CJ fejéről lepattanva pont az én ölembe esett. Kellemes latin zene, már többször is meghallgattam.

 

Szólj hozzá!

Címkék: szocio kultúra


A bejegyzés trackback címe:

https://svejkyne.blog.hu/api/trackback/id/tr152183047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása